Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi Případová konference •Případová konference je plánované a koordinované společné setkání všech, kteří představují, nebo mohou představovat, podpůrnou síť pro dítě a jeho rodinu. Cíl případové konference •výměna informací •zhodnocení situace dítěte a jeho rodiny •hledání optimálního řešení a plánování společného postupu, který povede k naplňování potřeb dítěte. • Kdy ano •Když existuje vysoká míra ohrožení dítěte v rodině •když je potřeba vyhodnotit situaci rodiny dítěte a získat informace z více stran a různé úhly pohledu na daný případ •když je rodina či dítě v péči více organizací a je třeba nastavit jednotný a koordinovaný postup • když je potřeba přijmout zásadní rozhodnutí v životě dítěte • • • Kdy ne •když by realizace případové konference mohla klienta jakýmkoli způsobem poškodit •když existuje vhodnější nástroj podpory klienta •když klient nesouhlasí s realizací případového setkání a odmítá spolupracovat • Zásady případové konference •zájem dítěte a individuální přístup •aktuálnost a objektivnost •podpora samostatnosti a silných stránek klienta •důvěrnost, diskrétnost a bezpečí •přirozené podpůrné prostředí •respekt a partnerství •spolupráce, týmový přístup a koordinace péče •kontinuita péče • • • • • • • • Otázky pro praxi : • Jaké jsou Vaše zkušenosti s PK, v jakých situacích se vám osvědčily ? •Máte negativní zkušenost s PK ? • Jak řešíte souhlas klienta a jeho účast na PK? • Jak řešíte účast dítěte na PK • Další otázky posluchačů •