METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV. 2. února 2016 VÝBĚR PRAXE §5 cílových skupin § §praxe ve státní správě § §pastorační praxe VÝBĚR PRAXE §5 CÍLOVÝCH SKUPIN: §Rodiny s vícečetnými problémy; děti ohrožené dlouhodobě nepříznivou sociální situací v rodině, zanedbávané, týrané, zneužívané §Děti a mládež s výchovnými problémy; dětští a mladiství delikventi §Osoby ohrožené sociálním vyloučením (pachatelé trestné činnosti, osoby bez přístřeší, propuštěné z výkonu trestu odnětí svobody, ústavních nebo léčebných zařízení) §Lidé s tělesným, smyslovým, mentálním, zdravotním handicapem §Senioři § TERMÍNY PRAXÍ A SEMINÁŘŮ: l2. února společný seminář ročníku l23. února seminář ve skupinách před praxí l29. 2. – 4. 3. PRAXE IV. (rozpis 3. 2. – 7. 2.) l8. března seminář ve skupinách po praxi l22. března seminář ve skupinách před praxí l4. 4. – 8. 4. PRAXE V. (rozpis 6.3. – 10. 3.) l12. dubna seminář ve skupinách po praxi l19. dubna seminář ve skupinách před praxí l10. dubna – KONEČNÝ TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROČNÍKOVÉ PRÁCE l(hodnotící posudky budou k dispozici do konce dubna) l25. 4. – 29. 4. PRAXE VI. (rozpis 27.3. – 31. 3.) l3. května seminář ve skupinách po praxi l24. května STUDENTSKÁ KONFERENCE v aule (8.30 – 13.00) § PRŮBĚŽNÁ PRAXE §40 hodin v průběhu letního semestru §IPP + zpráva + hodnocení §zprávy do příslušné odevzdávárny ROČNÍKOVÁ PRÁCE §Cíl ročníkové práce: §Student musí v ročníkové práci prokázat dovednost propojit teoretické poznatky z výuky odborných předmětů (např. Základní metody SP, Specifické metody SP, Rizikové skupiny I,II, Metody sociálních výzkumů, ..atd.), z odborné literatury a publikací včetně odborných časopisů a zkušeností z absolvovaných praxí. § §Téma práce by mělo vzejít z konkrétního problému, se kterým se student setkal na praxi a který dokáže zasadit do teoretických souvislostí. § §Úspěšná obhajoba práce předchází složení zkoušky ze Specifických metod sociální práce. § ROČNÍKOVÁ PRÁCE §FORMÁLNÍ NÁLEŽITOSTI PRÁCE: §Rozsah: 15 – 20 NS ( 27 000 – 36 000 znaků včetně mezer, přílohy se číslují zvlášť, do rozsahu se nepočítá anotace, obsah, seznam literatury a přílohy). § §PRÁCE MUSÍ OBSAHOVAT: §Anotaci §Obsah §Úvod, včetně vymezení problému a cíle (ů) práce. §Vlastní část práce, která bude členěna do kapitol, resp. subkapitol. Tato část práce představuje vlastní zpracování zvoleného tématu a cílů práce. §Shrnutí (zde autor vyhodnotí poznatky, zkušenosti a závěry, ke kterým dospěl) §Závěr (zde autor zhodnotí, zda dosáhl cílů práce) §Seznam literatury ROČNÍKOVÁ PRÁCE §Termín odevzdání: 10. dubna do odevzdávárny §Pokud někdo neodevzdá, nemůže jít v tomto semestru ke zkoušce ze Specifických metod sociální práce a musí si předmět zapsat v dalším roce! § §Práce bude hodnocena písemnými posudky dvou hodnotitelů (vedoucí skupiny + oponent z jiné skupiny) § §Do konce dubna budou posudky zveřejněny a práce: lBude doporučena k obhajobě lBude doporučena k přepracování à přepracované práce se odevzdávají vedoucímu skupiny (mail, odevzdávárna) § STUDENTSKÁ KONFERENCE 24. května 2016 §HLAVNÍ TÉMA: § §CELOSTNÍ PŘÍSTUP K ČLOVĚKU §V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH § §Každá skupina si zvolí zaměření tématu vzhledem ke konkrétní cílové skupině § STUDENTSKÁ KONFERENCE 24. května 2016 §Pro každou seminární skupinu bude vylosován jeden úkol : 1.Celková koordinace všech skupin – A §Děti a mládež se závislosti na návykových látkách 2.Propagace – B §Senioři §3. Organizace konferenčního dne + technické zabezpečení – C §Lidé bez domova 4.Občerstvení – D §Lidé s mentálním postižením § CELKOVÁ KOORDINACE VŠECH SKUPIN §= hlavní ŠÉF §Hlídá harmonogram prací §Dohlíží na to, že všechny skupiny pracují §Komunikuje s ostatními koordinátory a je skupinám k dispozici v případě problémů §Komunikuje s učiteli §ORGANIZACE + KONTROLA PROPAGACE §Je zodpovědná za propagaci konference §Po konzultaci s ostatními skupinami rozhodne, jak hodně do světa bude konference propagována §Do 19 . dubna by měla dostat od ostatních skupin osnovu programu (pokud ne à vymáhá) §Promyslí a zrealizuje všechny možné formy propagace konference (plakáty, osobní pozvání, web, facebook, maily, …) ORGANIZACE KONFERENČNÍHO DNE + TECHNICKÉ ZABEZPEČENÍ §Je zodpovědná za bezproblémový průběh konferenčního dne. §Zajistí zkoušku techniky nejpozději den před konferencí. §V den konference tvoří technickou podporu. §Moderuje konferenční den. §Hlídá čas ostatních skupin. OBČERSTVENÍ §Zajistí občerstvení na konferenci. §Domluví si s ekonomkou Jaboku finanční příspěvek na občerstvení, případně sežene další finanční zdroje. §Naplánuje a připraví občerstvení na konferenční den (může zapojit dobrovolníky z jiných skupin) §Během konferenčního dne se stará o občerstvení (včetně závěrečného úklidu) STUDENTSKÁ KONFERENCE 24. května 2016 §Každá skupina si zvolí 2 zástupce, kteří budou komunikovat za skupinu. §Každá skupina si připraví program v délce 50 minut a nejpozději do 19. dubna předá jeho osnovu organizační a propagační skupině. Skupině, která má starosti techniku sdělí své požadavky na technické zabezpečení. §Nejpozději na konci dubna by měla propagační skupina začít s propagací (emailové pozvánky, plakáty, www stránky, facebook, …). § C:\Users\Hanka\Documents\Hanka\Květen - červenec 2014\20140526_093621.jpg C:\Users\Hanka\Documents\Hanka\Květen - červenec 2014\20140526_091810.jpg C:\Users\Hanka\Documents\Hanka\Květen - červenec 2014\20140526_113214.jpg C:\Users\Hanka\Documents\Hanka\Květen - červenec 2014\20140526_081154.jpg