Spirituální teologie 10. VZÁJEMNÉ PŘEBÝVÁNÍ Úvod u„Vy však buďte dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec.“ „Buďte velkorysí a milosrdní k druhým, tak jako byl Bůh vůči vám.“ (Dva různé překlady Mt 5,48) uJedná se o 2 typy myšlení při čtení Bible uCílem není osobní, soukromá dokonalost, cílem je sjednocení s Bohem uZkusíme zmapovat cestu mezi začátkem a koncem, začneme v Zahradě uZahrada je symbolem sjednocujícího vědomí uJežíš je vrcholným symbolem božského cíle, směřování a vtělení (Kol 3,4) uJasným cílem toho, kam směřujeme, je společné přebývání (srov. Kol 1,27) Úvod uZtráta víry u mnoha dnešních lidí? chamtivost a násilí? uVelcí duchovní učitelé učí životu v jednoduchém způsobu, nebrat si více než je můj podíl, a dále učí nějakému způsobu vnitřní kázně uJežíš o tomto jednoduchém životu bez násilí, v odpouštění a otevřenosti, hovořil stále, a přesto to mnoho křesťanů považuje za okrajové (srov. Iz 6,9; Mt 13,14) uNáboženství dosahuje svého účelu jen tehdy, jsme-li schopni spolu přebývat a žít přítomnost ve vzájemné blízkosti (jako nevěsta a ženich…) Eucharistie u„Až odejdu, dělejte to, dokud nepřijdu,“ 1.Vezměte celý svůj život do rukou 2.Poděkuj Bohu (eucharistein), který je počátkem tvé dobroty 3.Rozlom to, nech to být rozlomené, dej to pryč a nechraň to 4.Teď to rozžvýkej, vypij. „Vezměte, jezte, pijte společně, dokud nepřijdu“ uEucharistie je „homeopatikum“, kterým jíme a pijeme svou smrt předem, v láskyplné jednotě s jeho smrtí uBůh volá každého a všechno domů, ne, že by si vybíral jen několik vyvolených. Jsme všichni spaseni, navzdory tomu, jací jsme – a jsme spaseni jeden pro druhého. Nikdy nebyla soutěž o to, kdo je toho hoden (Iz 50,2).