Etický kodex Asociace mediátorů ČR I. Povinnosti mediátora ke stranám * Mediátor smí vyslovit souhlas s mediací pouze pokud je připraven věnovat patřičnou pozornost efektivitě mediace * Mediátor si je vědom toho, že: * Účast na mediaci je pro strany dobrovolná * Za řešení nesou odpovědnost strany * Dohoda je činěna dobrovolně oběma stranami Mediátor informuje pravdivě o podmínkách, za jakých je služba poskytována Mediátor dává účastníkům plně na vědomí, na jakém základě se realizuje kompenzace, jaké poplatky či sazbu si účtuje, a tuto skutečnost osvětlí II. Povinnosti mediátora k procesu mediace * Mediátor prostřednictvím mediačního procesu vede strany ke zvýšení jejich schopnosti řešit samostatně další problémy * Mediátor posuzuje spolu se stranami vhodnost mediace pro konkrétní případ * Mediátor zvažuje případné dopady své intervence do procesu * Mediátor vede mediaci nestranným způsobem * Mediátor zajišťuje stejné procesní podmínky pro obě strany * Mediaci je možné provádět jen tehdy, když obě strany souhlasí s osobou mediátora (neutralita) * Informace získané během mediace jsou diskrétní. Informace, které se mediátor dozví na separátních jednáních s jednou stranou, může druhé straně sdělit jen se souhlasem strany, o jejíž informace jde * Mediaci nelze provádět se stranami intoxikovanými nebo těmi, které mají vážné psychické problémy, které omezují jejich schopnost úsudku * Cílem mediace je dosažení dohody, která je oběma stranami vnímána jako přijatelná * Strany mohou odstoupit od mediace v kterékoliv fázi procesu, aniž by bylo nutné sdělit důvod * Mediátor může od mediace odstoupit z vážných důvodů III. Povinnosti mediátora ke kolegům * Mediátor by neměl vědomě vstupovat do žádného sporu mediovaného jiným mediátorem bez předchozího souhlasu všech zúčastněných * Během procesu mediace se mediátor vyvaruje projevů kritiky kolegů. Kritické připomínky k nim vyjadřuje na vhodném místě a vhodným způsobem IV. Povinnosti mediátora k profesi * Mediátor si je vědom toho, že nebude posuzován pouze jako individuální osoba, ale také jako reprezentant profesní organizace * Mediátor se průběžně vzdělává a zvyšuje svoje praktické i teoretické dovednosti v mediaci * Mediátor by měl mediovat jen v té oblasti, pro kterou je kvalifikovaný zkušeností nebo výcvikem V. Povinnosti mediátora ke společnosti * Mediátor v procesu mediace dbá na to, aby byly brány v úvahu nejen zájmy stran, ale i zájmy společnosti VI. Řešení stížnosti * Stížnosti na porušení Etického kodexu mediátorů ČR řeší Etická komise AMČR. Etickou komisi AMČR jmenuje Rada AMČR Mezioborový přístup v SP (LS 2013) Cíl: Rozvíje/t dovednost využívat poznatky z různých oborů k interdisciplinárnímu řešení problémů a aplikovat je v praktických situacích. Metody práce : semináře s diskusí, práce ve skupinách, zpracování a prezentace kasuistiky, konzultace Témata seminářů : 1) Význam mezioborového přístupu v SP 2) Kazuistiky, případové studie 3) Meziobor. spolupráce v rámci týmu, klíčový pracovník, case management 4) Meziobor. spolupráce mezi organizacemi, případová konference 5) Prezentace praktických témat 6) Vyhodnocení Realizace : Semináře s diskusí na dané téma (ad 1),2),3),4) řídí vyučující. Práce ve skupinách (ad 4) : * Studenti se rozdělí do 6 pracovních skupin. * Každý student zpracuje (písemně) případovou studii (kazuistiku) na základě zkušenosti z blokové praxe * Kazuistiku bude student používat jako podklad pro práci ve skupině a zároveň * 1 výtisk odevzdá vyučujícímu. * Každý student skupině v představí případovou studii zpracovanou na základě zkušenosti z blokové praxe * Každá skupina si z prezentovaných kazuistik zvolí a odůvodní téma, které zpracuje společně * Zvolené téma bude na konkrétní situaci ilustrovat aplikaci mezioborového řešení * Každá skupina bude při zpracovávání tématu absolvovat dvě konzultace s vyučujícími v daném termínu. * Každá skupina bude prezentovat své téma v rámci semináře v daném termínu. * Na prezentaci navazuje diskuse k problematice, její součástí je také vyhodnocení způsobu prezentace a reflexe práce ve skupině * Seminářů se účastní všichni studenti Vyhodnocení (ad5) - diskuse studenti a vyučující , dotazníky pro studenty Ukončení : zápočet Podmínky ukončení : kazuistika na základě zkušeností z blokové praxe účast na seminářích , tolerance 1 absence aktivní zapojení do práce skupiny, účast všech členů skupiny na konzultaci a při prezentaci kazuistik. Mezioborový přístup v SP Časový plán (LS 2013) datum aktivita téma lektoři 5. 2. Seminář diskuse Úvodní informace pro studenty (organizace, požadavky na studenty) 1)Mezioborovost v SP 2) Případová studie, kazuistika 3) Pracovní skupiny studentů Vorlová 12. 2 Seminář diskuse Pracovní skupiny studentů, prezentace kazuistik 1)Mezioborové pojetí problému 2)Multidisplinární tým , klíčový pracovník, case management Pracovní skupiny studentů, volba témat 1) Mezioborová spolupráce, 2) Případová konference Vorlová Fischer 19 .2. Konzultace skupina II+V téma: Vorlová 26.2. Seminář – kulatý stůl vlastní studium Vor. + Fischer 5. 3. konzultace skupina : II + V téma: Vor. + Fischer 12.3. prezentace skupina II + V Vor. + Fischer 19. 3. konzultace skupina III + IV téma : Vor. + Fischer 16.4. konzultace skupina: III + IV téma : Vor. + Fischer 23.4. prezentace skupina : III + IV Vor. + Fischer 30.4. konzultace skupina : I + VI téma : Vor. + Fischer 7. 5. konzultace skupina : I + VI téma: Vor. + Fischer 14.5. Prezentace Vyhodnocení kurzu skupina : I + VI Vor. + Fischer