Zpracování dat ÒTranskripce ÒSegmentace ÒKódování ÒPoznámkování ÒPostihování vztahů mezi kategoriemi ÒGrafické a tabelární zobrazení ÒVytváření struktury příběhu ÒInterpretace zkoumaných dat ÒMetoda ÒSoubor ÒMetody výběru participantů ÒMetody sběru dat-polostrukturované interview se skupinovou diskusí ÒMetody zpracování dat-zakotvená teorie ÒKódování ÒVýsledky ÒKategorie ÒVztahy mezi kategoriemi ÒDiskuze výsledků ÒSíla prvního dojmu ÒTendence vypouštět informace, které se jeví jako překvapivé a v rozporu s dosavadním významem dat ÒTranskripce ÒPřepis –nejužívanější je doslovný přepis (transkripce). ÒKomentovaná transkripce obsahuje ještě souhrn mimoslovních projevů ÒSegmentace ÒDělení do menších smysluplných celků ÒSegment může být slovo, věta, odstavec-určující je jeho význam. ÒJe základem analytické práce. Jednotlivé datové segmenty označujeme kódem, který se musí vztahovat k výzkumnému cíli. ÒNásledně je zařazujeme do kategorií. Názvy kódů a kategorií si určujeme sami, můžou to být běžná slova, odborné termíny nebo vivo kódy (citace z výpovědí). ÒVždy je nutno respektovat výzkumnou otázku a cíl. Ò ÒSami se často zaslepujeme tím, že máme vmysli mnoho předpokladů o výsledcích. ÒJak se tomu bránit? ÒKlást analytické otázky: Jak, Kde, co, proč, Jak…. ÒPracoivat s krátkými úseky textu ÒPorovnávání-technika protikladu-pracujeme v mysli s blízkými či naopak vzdálenými jevy. Ò ÒMáme řadu kódů. ÒVytvoříme jejich seznam a kódy sdružujeme do kategorií. ÒKategorie by měla sdružovat pojmy, které se vztahují k jednomu jevu. ÒStejně jako v případě kódů vytváříme kategorie. ÒPředměty v pokoji nejprve pojmenuji (kódování), pak hledám společné kategorie (šuplíčky) pro dané předměty (šuplíček pro stolní hry, šuplíček pro lego atd..) Detsky_pokoj_Montero_FERDA_B.jpg ÒPoměrně složitý proces, různé analytické procesy současně: ÒUtváříme hypotézy o vztazích mezi jednotlivými kategoriemi a subkategoriemi ÒPředpoklady ověřujeme podle skutečných údajů ÒPokračujeme v rozvíjení kategorií hledáním jejich dalších vlastností, dimenzí a umístěním na škálách Ò ÒVšechny uvedené postupy by měly vést k tvorbě a ověřování hypotéz a objevování podstatných souvislostí. ÒJejich dalším společným rysem je opakovaný průběh a časové prolínání se s ostatními fázemi analýzy.