Milé studentky, prosím, abyste do našeho příštího setkání, které se uskuteční až 7. 5. splnili tento úkol, pracovali se stranou E-3. Vypracovaný úkol vložte do příslušné odevzdávárny nejpozději v neděli 6. května. Osnova úkolu: 1. Prohlédněte si stranu E-3, pročtěte si instrukci. 2. Vypište klíčová slova z instrukce. 3. Na s. E-1 se objevovaly chyby v počtu a velikosti, na straně E -2 ve velikosti a tvaru. Jaké chyby budou na s. E-3? 4. Proč je chyba nesprávný tvar označena písmenem Z a ne N? A když ne N, tak proč právě Z, napadne vás něco? 5. Tvar vlevo v rámečku se vzorovými tvary nemá všeobecné označení. Navrhněte několik možností, jak by mohl být tvar označen a jednotlivé návrhy zhodnoťte podle toho, v čem by byly výhodné. 6. Popište, jak je tento tvar utvořen - je složen z jiných tvarů, v jakém vzájemném vztahu jsou jednotlivé body, podle čeho se při hledání můžete orientovat. 7. Porovnejte stranu E-2 a E-3 podle složitosti a obtížnosti (k tomuto bodu se můžete vrátit, až stranu vyplníte. 8. Co ještě byste si měly uvědomit před vyplňování strany? 9. Popište strategii, jakou použijete, resp. více strategií, pokud hned vidíte, že je budete muset měnit. 10. Vyplňte stranu. 11. Jak se vám pracovalo, jaké strategie jste použily a jak jste je měnily? Co bylo složité a co naopak jednoduché?... 12. Napište příklady situací, ve kterých měníte strategie (např. mám naplánováno, co udělám k večeři, ale zjistím, že v obchodě nemají základní surovinu - vymyslím jiné jídlo k večeři, půjdu do restaurace...). Vymyslete aspoň 5 příkladů. 13. Některé rozdíly na s. E-3 byly velmi malé, přesto se o chybu jednalo. Najděte několik příkladů (opět aspoň 5 toho, kdy jsou rozdíly mezi věcmi velmi malé a přitom důležité (např. rozdíl v chuti párku, v dámském a pánském oblečení jen podle směru zapínání...) 14. Napište, co jste se při práci se stranou E-3 naučily, co jste si uvědomily. 15. Najděte rozdíl mezi pojmy profesní mluva, slang a argot. Najděte příklady slangových výrazů z různých oblastí - myslivecký, rybářský, skautský, sportovní, trampský... Navalila jsem toho na vás tentokrát nějak víc. Na vypracování úkolu máte ale o týden víc, tak to snad zvládnete. Prosím, nezapomeňte na žádný bod. Marie Ortová 4006@post.jabok.cz S5101 Rozvoj poznávacích funkcí metodou R.Feuersteina I.