Závěrečný seminář k praxím 2. 6. 2011 8:30 – 13:00 1. ročník V rámci závěrečného semináře zpracujte a připravte prezentaci zadaných témat. Postupujte podle následujících instrukcí. Každá seminární skupina si vylosuje jedno z osmi témat, které zpracuje a vybere ze svého středu 2 vedoucí, kteří budou zodpovídat za její práci. V tabulce jsou uvedena témata, kterými se budou jednotlivé skupiny zabývat. TÉMA SKUPINA 1 SKUPINA 2 mateřské škoLY (8:30-8:55, 8:55- 9:20) mš 1 Výhody a nevýhody různorodosti ve třídách. (věk, kultura, zdravotní postižení, …) MŠ 2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. speciální školy základní a střední (9:40-10:05, 10:05-10:30) SpŠ 1 Identifikace specifických potřeb dětí, metod a prostředků ve výuce a vzděl., riziko segregace. SpŠ 2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. dětské domovy (10:50-11:15. 11:15-11:40) DD 1 Podstata „rodinnosti“ v DD a příprava na samostatný život. DD2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. diagnostické ústavy, výchovné ústavy a dětské domovy se školou (12:00-12:25, 12:25-12:50) DgÚ, VÚ a DDŠ 1 Jak a čím „vychovává“ VÚ ? DgÚ, VÚ a DDŠ 2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. Vždy po dvou blocích bude následovat 10 minutové vyhodnocení a 10 minut přestávka. Dvojice skupin v rámci příslušného tématu připraví program, který bude trvat maximálně 2x25=50 minut. Při zpracování zadání je třeba vycházet ze znalostí jednotlivých zařízení. (právní podklad, na kterém jsou zřizována, zřizovatelé, poslání, cílová skupina, specifika práce, …) Součástí programu může být i řízená diskuze. Účast je povinná v celém rozsahu semináře!!! Marie Ortová, Mirek Klípa a Radek Kuchař