Závěrečný seminář k praxím 27. 5. 2010 8:30 – 14:00 1. ročník V rámci závěrečného semináře zpracujte a připravte prezentaci zadaných témat. Postupujte podle následujících instrukcí. Podle vlastního rozhodnutí a zájmu se přihlásíte na ISu do jedné z osmi skupin, kde pak budete pracovat. Vybere ze svého středu 2 vedoucí, kteří budou práci ve skupině koordinovat. V tabulce jsou uvedena témata, kterými se budou jednotlivé skupiny zabývat. TÉMA SKUPINA 1 SKUPINA 2 mateřské škoLY (8:30-8:55, 8:55- 9:20) mš 1 Výhody a nevýhody různorodosti ve třídách. (věk, kultura, zdravotní postižení, …) MŠ 2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. speciální školy základní a střední (9:40-10:05, 10:05-10:30) SpŠ 1 Identifikace specifických potřeb dětí, metod a prostředků ve výuce a vzděl., riziko segregace. SpŠ 2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. dětské domovy (10:50-11:15. 11:15-11:40) DD 1 Podstata „rodinnosti“ v DD a příprava na samostatný život. DD 2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. diagnostické ústavy, výchovné ústavy a dětské domovy se školou (12:00-12:25, 12:25-12:50) DgÚ, VÚ a DDŠ 1 Jak a čím „vychovává“ VÚ ? DgÚ, VÚ a DDŠ 2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. Vždy po dvou blocích bude následovat 10 minutové vyhodnocení a 10 minut přestávka. Dvojice skupin v rámci příslušného tématu připraví program, který bude trvat u každé skupiny maximálně 25 minut. Celkem tedy 50 minut pro obě skupiny zpracovávající jedno téma. Při zpracování zadání je třeba vycházet ze znalostí jednotlivých zařízení. (právní podklad, na kterém jsou zřizována, zřizovatelé, poslání, cílová skupina, specifika práce, …) Součástí programu může být i řízená diskuze. Účast je povinná v celém rozsahu semináře!!! Marie Ortová, Mirek Klípa a Radek Kuchař