Závěrečný seminář k praxím 28. 5. 2009 8:30 – 13:00 1. ročník V rámci závěrečného semináře zpracujte a připravte prezentaci zadaných témat. Postupujte podle následujících instrukcí. Každá seminární skupina si vylosuje jedno z osmi témat, které zpracuje. Vybere ze svého středu vedoucího, který bude zodpovídat za její práci. V tabulce jsou uvedena témata, kterými se budou jednotlivé skupiny zabývat. TÉMA SKUPINA 1 SKUPINA 2 mateřské škoLY (8:30-8:55, 8:55- 9:20) mš 1 Výhody a nevýhody různorodosti ve třídách. (věk, kultura, zdravotní postižení, …) MŠ 2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. speciální školy základní a střední (9:40-10:05, 10:05-10:30) SpŠ 1 Identifikace specifických potřeb dětí, metod a prostředků ve výuce a vzděl., riziko segregace. SpŠ 2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. dětské domovy (10:50-11:15. 11:15-11:40) DD 1 Podstata „rodinnosti“ v DD a příprava na samostatný život. DD2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. diagnostické ústavy, výchovné ústavy a dětské domovy se školou (12:00-12:25, 12:25-12:50) DgÚ, VÚ a DDŠ 1 Jak a čím „vychovává“ VÚ ? DgÚ, VÚ a DDŠ 2 Možnosti, hranice a smysl spolupráce s rodiči. Vždy po dvou blocích bude následovat 10 minutové vyhodnocení a 10 minut přestávka. Dvojice skupin v rámci příslušného tématu připraví program, který bude trvat maximálně 25 minut. Při zpracování zadání je třeba vycházet ze znalostí jednotlivých zařízení. (právní podklad, na kterém jsou zřizována, zřizovatelé, poslání, cílová skupina, specifika práce, …) Součástí programu může být i řízená diskuze. Účast je povinná v celém rozsahu semináře!!! Na závěr semináře budou zapsány zápočty z praxe a z metodického semináře, proto indexy a portfolia se všemi zprávami s sebou! Marie Vorlová, Marie Ortová, Mirek Klípa a Radek Kuchař