Zápis ze zasedání školské rady VOŠ Jabok ze dne 22. 10. 2025 (17:30-19:30) Přítomni: Alois Křišťan, Ivana Čihánková, Michaela Pitterová, Jan Kranát, Martin Vaňáč, Šárka Pavlová, Tomáš Kortan, Samuel Žofák Omluvena: Tereza Najbrtová Hosté: Hana Pazlarová (ředitelka školy) Jednání školské rady zahájil její předseda Alois Křišťan, který přivítal všechny přítomné a seznámil je s plánovanými body jednání. Návrh programu: 1. Kontrola zápisu z minulého zasedání školské rady 2. Předložení výroční zprávy školy za rok 2024/2025 3. Různé 4. Dohodnutí data příštího zasedání školské rady Hlasování je uvedeno v pořadí: pro – proti – zdržel se 1. Volba zapisovatelky: 7-0-1 pro Ivanu Čihánkovou 2. Schválení programu: 8-0-0 3. Kontrola zápisu z minulého zasedání školské rady – všechny zadané úkoly byly splněny a připomínky studentů byly vedením školy vypořádány. 4. Předložení výroční zprávy VOŠ Jabok za rok 2024/2025 Ředitelka školy Hana Pazlarová seznámila školskou radu se základními body výroční zprávy. Poté předseda zahájil rozpravu. Připomínky členů školské rady týkající se formální stránky zprávy byly do zprávy zapracovány, dotazy zodpověděla ředitelka školy. Návrh usnesení: Školská rada schvaluje podle školského zákona §168, č. 1, pís. b) výroční zprávu v předloženém znění. Hlasování o usnesení: 8-0-0 Výroční zpráva byla schválena. 5. Různé Dotazy a návrhy od studentů: a) Ve webových vyhledávačích se stále na předních místech objevuje odkaz na staré webové stránky školy – ředitelka sdělila, že vedení školy o tomto problému ví, je to však náročné vyřešit technicky, takže vedení na tom stále pracuje. Dále studenti našli deset let starou facebookovou stránku "Domov mládeže VOŠ Jabok" – vedení školy bude tuto záležitost řešit. b) Studenti se ptají, zda by bylo možno kredity za volitelný seminář španělštiny počítat do počtu povinných kreditů za volitelné semináře – ředitelka vysvětlila, že tento seminář měl být součástí studijního zaměření "Interkulturní práce", takže u studentů jiných zaměření není možno tyto kredity počítat mezi povinné kredity – kredity z tohoto semináře budou mít studenti navíc nad počet povinných 180 kreditů za studium. c) Studenti se dotazují, zda bude tento školní rok opět otevřena možnost hlásit se do studijního zaměření "Interkulturní práce". Ředitelka sdělila, že tato možnost bude opět otevřena. d) Studenti by měli zájem o vypsání volitelného semináře "Znakový jazyk" – ředitelka zjistí, zda by to bylo možno zajistit. e) Studenti by byli rádi, kdyby byla do Meetiny umístěna nástěnka, kam by mohli dávat informace a pozvánky na různé akce. Ředitelka souhlasí, aby tam byla nástěnka umístěna a pověří paní Beránkovou, aby to zajistila. f) Na koho se mají obrátit studenti, kteří by měli zájem vést čajovnu? Ředitelka sdělila, že nyní vedou čajovnu studenti 3. ročníku, kteří jsou nyní v karanténě kvůli žloutence, takže do Vánoc už čajovna otevřena nebude. Po Novém roce vedení školy zašle nabídku studentům 2. ročníku a 1. ročníku, aby se přihlásili ti, kdo mají zájem čajovnu převzít. g) Tematické dny jsou dosud pořádány jako vzdělávací akce, studenti se dotazují, zda by bylo možno některý tematický den udělat více zábavnou, oddechovou formou. Ředitelka a předseda rady vysvětlili, že tematické dny byly od počátku zamýšleny jako vzdělávací a diskusní akce. Ředitelka pak nabídla studentům, že si mohou uspořádat více zábavnou akci sami poté, co si domluví s vedením školy vhodné datum. h) Studenti se ptají, zda se uvažuje o změně číslování učeben, které je poněkud nelogické a zhoršuje možnost orientace. Ředitelka vysvětlila, že změna číslování je náročná, protože by se musel změnit celý orientační systém školy, včetně označení v Braillově písmu, a bylo by nutno vyměnit orientační tabule, což vyžaduje i nemalé finanční náklady, takže změna číslování učeben byla prozatím odložena. i) Jaké změny nastanou u absolventských prací v nové akreditaci? Ředitelka sdělila, že podle nové akreditace budou moci mít absolventské práce i jinou než písemnou formu (například projektová práce ve skupinách studentů), v této době vedení školy a vedoucí kateder pracují na nových předpisech pro absolventské práce, které budou studentům sděleny před začátkem přihlašování témat pro absolventské práce. Tyto nové předpisy budou také řešit jednu otázku, která byla vložena do schránky důvěry studentů – a sice problém, kdy některá témata v ISu jsou označena jako neobsazená, ale když se k nim student přihlásí, tak mu vedoucí práce sdělí, že téma je již obsazeno. Bude nutno upravit předpisy pro možnost studentů domlouvat si s vedoucími témata soukromě mimo témata „oficiálně“ vypisovaná v ISu. j) Dalším námětem, který byl vložen do schránky důvěry, je námitka jednoho studenta, jemuž se nelíbí obrázky vytvořené AI, které grafik školy používá při tvorbě propagačních materiálů. Ředitelka objasnila, že obrázky vytvořené AI bude grafik využívat pouze při tvorbě letáků pro kurzy CDV, ne tedy pro oficiální propagaci studijních programů školy. 6. Stanovení data příštího jednání školské rady: Školská rada se sejde ve středu 3.12.2025 v 17:30. Poté předseda ukončil toto jednání a pozval všechny členy rady na zasedání v prosinci. Zapsala: Ivana Čihánková Zkontrolovali: Alois Křišťan