Závěrečná práce: Jitka Peterková: Problematika výchovy a vzdělávání dětí jiných národností na primárním stupni škol v ČR
Problematika výchovy a vzdělávání dětí jiných národností na primárním stupni škol v ČR
Anotace
Cílem této práce je popsat situaci dětí -cizinců z jejich pohledu a zaměřit se na hlavní informace týkající se jejich vstupu na území České republiky a do českých základních škol. Cílovou skupinou této práce jsou děti ve věku 6 – 12 let, jejichž mateřským jazykem není čeština a které pocházejí z jiného sociokulturního prostředí. První kapitola shrnuje za použití oficiálních statistických údajů počty …více
Abstract
The aim of this graduation work is to describe the situation of young immigrants from their point of view and to focuse on the important informations about their entry to Czech Republic and to czech primary schools. Concerning especially children aged from 6 to 12, whose maternal language is not czech language and who come from different social and cultural background. The first chapter summarizes …více
Klíčová slova
adaptace azylanti děti – cizinci inkluzivní vzdělávání interkulturní psychologie interkulturní komunikace jazyková bariéra kulturní šok občané EU občané třetích zemí integrace sociální znevýhodnění druhy pobytů vzdělávání vzdělávací potřeby zvláštní podpůrná opatření žadatelé o azyl adaptation asylum seekers children – foreigners inclusive education intercultural psychology intercultural communication language barrier culture shock EU citizens third countries citizens integration social disadvantage types of residences education educational needs specific support measures21. 9. 2011 22:14, doc. PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D., učo 4104
- Zadáno/změněno 11. 10. 2011 14:41, Bc. Ilona Dohnalová
- Záznam založen 18. 1. 2011 08:42, Bc. Ilona Dohnalová
- Zveřejnit od 29. 8. 2011 08:42, Bc. Ilona Dohnalová
- Práce převzata 29. 8. 2011 08:42, Bc. Ilona Dohnalová
Citace dle normy ČSN ISO 690
Práce na příbuzné téma
Seznam prací, které mají shodná klíčová slova.
-
Spolupráce pedagogických pracovníků základních škol v Praze s interkulturními pracovníky
Mgr. Pavel Tvrdý -
Začleňování dětí s odlišným mateřským jazykem na ZŠ v Praze
Jana Chittendenová -
Integrace žáka - cizince do školního kolektivu 2. stupně základní školy
Eva Míková -
Integrace dětí cizinců do škol
Rebeka Kysilková -
Inkluze jako jeden z cílů rané péče v rodině s dítětem se sluchovým postižením
Šárka Bozděková -
Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole.
Kateřina Hůlová -
Podpora dětí se specifickými poruchami učení a chování v inkluzivním vzdělávání
Patrik Grúner -
Pracovní pozice sociálního pedagoga na školách
Klára Novakovská




